Smidig och snabb betalning med Klarna Checkout

Ånger & Retur

Jag ångrar mitt köp: hur gör jag?

Vi erbjuder 30 dagars öppet köp. Ångerrätten gäller för oanvända varor i originalskick och med originalförpackning.

Vid ångrat köp står du som kund för returfrakten. Packa varan noggrant och skicka den med valfri fraktmetod till adressen nedan.

Lägg alltid med en lapp i paketet med texten ”Ångrat köp” samt ditt namn, ordernummer och telefonnummer. Det gör hanteringen snabbare.

Byta till annan vara eller storlek

Om du vill byta till en annan storlek eller produkt, skriver du vad du vill byta till på lappen som följer med returen. Om den nya varan är billigare återbetalar vi mellanskillnaden. Om den är dyrare står du för mellanskillnaden.

När kan återbetalningen minskas?

Du kan gå miste om hela eller delar av återbetalningen om:

  • varan har använts,
  • varan har skadats medan den var under ditt ansvar,
  • du har hanterat varan mer än vad som krävs för att undersöka dess skick eller funktion.

Vi återbetalar dig inom 14 dagar efter att vi mottagit och hanterat din retur.

Returadress

Stuffstore Sweden AB
Hörsjögatan 24
333 31 Smålandsstenar

OBS! Kom ihåg att alltid lägga med ordernummer, namn och telefonnummer i returen.

Om du har öppnat förpackningen

Du har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera varan, men den får inte ha synligt slitage. Om förpackningen är skadad eller visar tecken på användning förbehåller vi oss rätten att göra avdrag på återbetalningen.

När vi mottagit returen

När vi har mottagit och kontrollerat att varan är oanvänd, återbetalar vi beloppet eller makulerar fakturan. Återbetalningen sker via Klarna till samma betalningsmetod som användes vid köpet.

Outhämtade paket

Hämta alltid ut ditt paket, även om du vill ångra köpet. Det är billigare att hämta ut och returnera paketet än att låta det gå i retur. För outhämtade försändelser debiteras en avgift på 150 kr för att täcka våra kostnader från PostNord.

Jag har fått fel produkt

Om vi av misstag har skickat fel produkt eller fel antal, kontakta oss direkt så löser vi det. Förbered gärna bilder eller en kort video samt ditt ordernummer. Vi står självklart för retur- och fraktkostnader när felet ligger hos oss.

Reklamation

Om din produkt inte fungerar som den ska, kontakta oss via e-post. Ange vad som är fel, ditt ordernummer och bifoga en bild eller video som visar problemet.

Du behöver normalt inte skicka tillbaka produkten. När vi fått alla uppgifter löser vi ärendet genom att skicka en ny produkt eller kreditera din order.