Jag ångrar mitt köp, hur gör jag?
Vi har 30 dagar öppet köp.
Ångerrätten gäller för oanvända varor i originalskick tillsammans med sina originalförpackningar.
Vid ångrat köp står du som kund för returfrakten så vi ber dig att packa noggrant och skicka varan/varorna med valfri fraktmetod till oss.
Skicka även med en lapp där du skriver ångrat köp samt ditt ordernummer. Detta gör processen snabbare och smidigare.
Vill du istället byta till en annan vara eller storlek så skriver du vad du vill byta till på lappen du skickar med.
Returadress för ångrade köp
Strumpexperten
Slakterigatan 29
563 33 Sävsjö
Om du har öppnat någon förpackning
Som kund har du all rätt till att undersöka varan vid distanshandel för att inspektera innehållet, men förpackningen bör inte ha något synligt slitage, eftersom vi ska kunna sälja den vidare efter en retur. Har förpackningen slitage förbehåller vi rätten till att göra avdrag för detta.
Vad händer när vi har mottagit returen?
Så fort vi mottagit returen och kontrollerat att allt är oanvänt så kommer vi göra en återbetalning och/eller makulera fakturan. Detta sker genom Klarna och du får tillbaka pengarna på samma betalningsmetod som du valde vid beställningen.
Är det ett byte som ska ske så skickar vi ut den nya storleken till dig och är det en annan vara du vill byta till som är billigare kommer vi återbetala mellanskillnaden. Kostar den mer så får du som kund stå för mellanskillnaden.
Hämta ut ditt paket istället för att låta den ligga kvar på postombudet
Det kostnadseffektivaste är att hämta ut ditt paket istället för att den ligger kvar som ett ångrat köp. För outhämtade försändelser kommer vi enligt våra köpvillkor att debitera en avgift på 150 kr som ska täcka det mesta av våra kostnader som uppkommer på fakturan vi får av Postnord när en försändelse inte hämtas ut.
Jag har fått fel produkt, vad gör jag?
Om vi av någon anledning har råkat skicka ut fel produkt eller fel antal till dig, är det viktigt att du kontaktar oss direkt så vi kan åtgärda problemet.
Det smidigaste är om du förbereder bilder eller video på detta samt att du har ditt ordernummer tillgängligt. Vi står givetvis för de extra fraktkostnader som tillkommer i de tillfällen som vi skickat fel vara.
Min produkt fungerar inte som den ska, vad gör jag?
Om din produkt inte fungerar som den ska och du vill göra en reklamation, är det första du ska göra att kontakta oss på info mejlen som du hittar längst ner på hemsidan.
Uppge vad som är fel med produkten, ditt ordernummer och en bild och/eller ett videoklipp som visar vad felet är.
Du behöver inte skicka tillbaka en produkt som inte fungerar som den ska, men så fort vi fått ett mejl med alla uppgifter vi behöver, så åtgärdar vi problemet genom att skicka ut en ny eller en kreditering av din order.